BERPESAN-PESAN DGN KEBENARAN


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Reimi Pawana : PARANOID TRIBE

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Mutakabbir.... Terimalah pengabdian ini, Cinta Agung hanyalah untukMu

Saturday, May 8, 2010

MY PREVIOUS FAVOURITE SPORT: FOOTBALL

Affin Northern (red) vs Affin CF HQ (orange).
Affin Northern
Why they put in the 1st eleven list? Bagi la org muda main dulu...
Dari Kangar hingga Taiping branch, berjaya dikumpulkan utk friendly match ini.
Aku lebih senang kayuh...

Dari sebelum sekolah, sekolah rendah, sekolah menengah, lepas sekolah, masa matrikulasi, masa kat universiti, masa kerja, lepas kahwin dan sampailah sekarang, bolasepak dah jadi macam darah daging aku..... sampai ada sijil kejurulatihan, wakil state team, kelab, universiti, bank, pi tournament kt Songhkla, Thailand dan banyak lagi pengalaman yg aku timba dgn sukan bolasepak ni.
Antara perjalanan bolasepak aku:
1984 Std 6; Captain SK Kodiang, Kedah.
1986 Form 2; Represent SMS Tuanku Sy Putra, Kangar dlm Piala Coke U14 (Champion).
1987 Form 3; Represent Perlis in Milo Cup U16
1988 Form 4; Represent SMSTSP in Inter-School U18 (Semi Final) / State Team
1989 Form 5; Represent SMSTSP in Inter-School U18
1989 Represent Bintong FC in President Cup Perlis
1991 Represent UUM Matric in Inter-Matric at UM
1992 Represent UUM in MASUM Inter Varsity Malaysia (champion).
1992 Represent UUM in Prima Cup, Inter Varsity Thailand, Songhkla.
1993 Involved in knee injury. Berehat setahun.
1994 Coach & captain for EON College, UUM for Inter-College (semi-final).
1995 Industrial Trainee: Represent Grundiq (M) S/B in Inter Factory B. Lepas Penang.
1997-1998: Represent club in 3rd Div Butterworth League
1999: Represent BSN Penang in MAKSAK Tournament.
1999: Represent BSNC in Inter-Bank Tournament KL. (Div 2 Champion).
2000: Represent Sg Ara FC in Penang 1st. Div League
2001 - 2009: Represent Affin Bank Northern Region in Affin Internal Football/Futsal
2008: Started to love mountainbiking until now..... yahoo!!!!!!!!!
1st. MTB Jamboree, UUM Labour Day Out Of Bounds Ride 01052008.

So, slowly aku tinggalkan sukan bolasepak ni. Tapi kadang-kadang diaorang panggil juga aku utk cukupkan team, tgk kelapangan, kalau tak clash dgn jamboree MTB mana2, aku joint juga.... semalam team Contract Financing ABB HQ, bertandang ke utara utk terus ke Hat Yaai, bertemu dlm friendly match di Stadium Bertam vs Affin Northern. Result kami kalah 2-3. Semuanya angin semput.
Nanti kalau ada masa, aku akan scan foto2 penglibatan aku dlm sukan bolasepak ni. Bukan nak riak tapi sekadar coretan pengalaman dan sejarah aku, banyak nilai2 hidup aku pelajari dari sukan ini. Kini, aku lebih senang dgn sukan MTB, dah banyak jamboree yg aku sertai. Selepas jadi komiti utk KTM 10 Kulim, kalau diizin Allah, aku akan organise Uitm MTB Jamboree pula.... Wassalam.


No comments: